woensdag 16 juli 2014

Met de billen bloot........



Zo, ik heb mijn middag nuttig besteed. 
Mag ik zo lekker haken ;-)

Eerst alles bij elkaar gezocht. 
Is toch wel leuk ook om te constateren dat ik best wel geordend ben ;-)


Ik ga alles nummeren. Misschien ga ik wel een volgorde aanbrengen.....

Nr1
Ja, natuurlijk doe ik mee aan de Crochet Along deken! 
Ik ben inmiddel 14 weken achter, maar goed als het straks herfst wordt pak ik dit vast weer op. 

Nr2:
Tja, wat kan ik hier over vertellen. 
Het middelste garen heb ik vorig jaar september op Terschelling gekocht.
En toen had ik dus te weinig. Als ik op internet was gaan zoeken had ik vast nog wel hetzelfde garen kunnen vinden. Maar ik dacht....ik haak er een ander rand om. Heel erg moeten zoeken naar iets wat past.
Dat heb ik denk wel gevonden. Maar ja, ik weet het niet. Ik ga het (denk) wel afmaken......

Nr3: 
Owww dit is zo leuk!!
Stonewashed garen van scheepjeswol. Wat een heerlijk materiaal!
Dit moet een kussenhoesje worden. Ik doe nu 3 toeren in dezelfde kleur. De achterkant moet iedere toer een andere kleur worden. 

Nr4:
Hmmm, dit is best mooi garen. Het wordt een omslagdoek naar een pantroon van garnstudio.
Twijfelgeval....ik vind het wel mooi. Maar het is een beetje een saai werkje. 

Nr5:
Oooo, dit is een drama!!
Mijn mooie deken! Wat was ik trots toen deze af was. 
Tijdens een wasbeurt heeft zich een drama voltrokken!!
Van een flink aantal blokken heeft het midden losgelaten. Ik ben zo secuur geweest met af en aanhechten en toch is het misgegaan. 
De deken ligt nu vanaf begin dit jaar te wachten om hersteld te worden. 
De moed zakt mij in de schoenen als ik er naar kijk. 
Ik heb ook geen idee hoe ik dit moet herstellen! 

Nr 6:
Dit is van voor het haken.
Toen was ik nog in de ban van breien.
Op een beurs deze bijzonder wol gekocht. 
Dit kleine bolletje schijnt genoeg te zijn voor een sjaal. 
Heel mooi patroon.
Maar tellen, tellen, tellen....... 

Nr7: 
Dit was ook zo leuk! 
Sokken breien!
Ik heb wel een aantal paar gemaakt. 
Maar ja, bij deze valt eigenlijk de boord wat tegen. 
Het lubbert wat. De tweede wel opgezet..... 

Nr 8:
Mofjes voor mijn dochter. 
Ze vind het heerlijk. Al eerder een paar voor haar gemaakt. 
Deze vond ze ook wel leuk (ze wacht er denk al een jaar op.....)
Maar ja, zit ik te ploeteren op zo een mofje, draagt zij ze bij de paarden!! 
Maar het zit zo lekker mam! Mijn handen blijven lekker warm...... tja....

Geen nummer maar wel leuk!
Veel van mijn projecten zitten netjes opgeborgen in een zelf gemaakt projecttasje.
Dat doe ik den wel even tussendoor.
Oke, er liggen er denk nog 6 geknipt die in elkaar gezet moeten worden ;-) 

Nr 9:
Dit is zo leuk om te doen!!
Stokhaken.
Al heel veel bewonderende blikken voor gekregen.
Maar ja, dat laatste stukje.. 

Nr 10:
Werkelijk geen idee!
Ik nog uit de breitijd. Hier zat dus geen patroon bij. Zal vast iets van een omslagdoek moeten worden. 
Ik denk dat ik dit ga uithalen. Het is mooie wol, daar kan ik vast iets anders van maken (als de rest af is!).  

Nr11:
Krokodillensteek. 
Hier wilde ik een kussenhoes van maken. 
Besluit genomen. Dit haal ik uit. 
Wel een hele mooie steek. Dus wil ik ooit nog iets mee maken.  

Nr 12: 
Dit is ook zo mooi!
*bloos*
3 jaar geleden deze wol in Garderen gekocht waar wij toen op vakantie waren.
Wat was ik er blij mee.
Avonden zitten ploeteren op het patroon. 
Helemaal happy toen ik het eindelijk in de gaten kreeg.
Mooie kleuren eigenlijk wel......toch het breien ook maar weer oppakken?  

Nr 13: 
Heerlijk garen en makkelijk patroon.
Omslagdoek zoveel......
Deze ga ik wel afmaken! ;-) 

Nr 14:
Zonde van deze mooie wol. 
Besluit genomen, dit haal ik uit. 
Ik wilde hier een breirol van gaan maken. 
Ach, je kan je maar vervelen...... 

Nr 15: 
Dit is ook weer zo iets. 
Ik denk dat ik het garen 3 jaar geleden op een beurs heb gekocht.
Het zag er daar zo leuk uit! Een dame achter een kraam had er eentje om. Een kronkelsjaal.
Maar ja, als ik er dan aan begin ziet het er heel anders uit.....
Weet nog niet wat ik hiermee doe.  

Nr 16:
Ja, een workshop op een beurs!
Zo leuk!
Tja......daar laat ik het verder maar bij....
Het is nu vooral haken.  

Nr 17:
Owwwww dit was geloof ik op dezelfde beurs.
De tas van Wieke van Keulen. 
Helemaal verliefd. 
Ooit.......komt deze wel af....... 

Nr 18:
Ik ga gewoon niet meer naar een beurs! 
Ik ben veel te beïnvloedbaar! 
Is een heel makkelijk patroon met een heel leuk effect.
Maar het is mohair!! Verschrikkelijk.  

Nr 19:
Dit wordt ook wel leuk.
Een omslagdoek.
De southbay sjaal geloof ik. 
Alleen bleek dat ik van het begin garen niet genoeg had. 
Heb er dus ander garen bij gebruikt. 
Weet niet. Is wel apart. Maar of ik het dan ga gebruiken?  

Nr 20:
Tja.......de tweede ga ik niet maken. 
Deze ligt al in de vuilbak.  
Soms heb je gewoon een misser. 

Nr 21: 
Bijna af!!
Ik moet het alleen nog maar in elkaar zetten.
Dit was een twee jaren plan. 
Inmiddels niet meer hip geloof ik....... 

Nr 22: 
Hier ben ik vanmorgen aan begonnen. Omdat ik wilde weten hoe het Fenna garen is. 
Prettig om mee te werken. En leuk patroon (hier ga ik zo in de tuin nog even aan verder). 

Nr 23: 
Zaterdagavond tijdens de voetbal aan begonnen.
Ik was eerst met nr 24 begonnen maar dat is wat fijner garen en kon in niet zo goed zien in de avond. 
Dus even naar huis gelopen en deze wol gehaald. Ik geloof Bianca van de Wibra. Werkt lekker snel.  

Nr 24: 
Dus ook afgelopen zaterdag aan begonnen.
Mooi effect. Werkje voor overdag of bij goed licht.  

Ik ben met heel veel leuke projecten bezig!
En eigenlijk heb ik tussendoor ook al heel veel projecten wel afgemaakt.
Maar de meeste van bovenstaande blijven mij achtervolgen. 
Ik ga eens kijken of ik een bepaalde volgorde aan kan brengen en dan bijvoorbeeld 1 avond in de week om dit soort klusjes af te maken. 

En misschien dat het er over vertellen al gaat helpen.......
Wie weet.......

Tot snel.......denk....

15 opmerkingen:

  1. Dit is zo herkenbaar maar ook o zo leuk. Ik hou ervan om regelmatig wat anders te pakken. En dan krijg je een heel aantal projecten. Maar zoals je schrijft, komt er ook af en toe iets af. En het gaat om de lol toch? En door afwisseling hou je die er wel in!! Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat ik niet de enige ben.....;-)en ooit.....komt alles af...

      Verwijderen
  2. Hihihi, hoe herkenbaar ! :-D Je bent niet de enige hoor ! Maar wel heel eerlijk dat je alles laat zien ! Uhhh, dit is toch alles ? ;-)
    Project 22 is een plaatje zeg ! Heel apart, nog niet gezien ! En nr 23/24 zijn ook plaatjes ! Die komt de laatste tijd wel vaker voorbij, geen idee hoe hij heet !
    De rest van je projecten zijn ook pareltjes trouwens, stuk voor stuk !
    Ik ben benieuwd naar het vervolg !

    Groetjes,
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo, poging 3 om jullie allen weer te antwoorden. Hele verhalen had ik getikt in het zonnetje op mijn tablet maar.....helaas het kwam telkens niet online. En ik vond het echt te warm om achter de laptop te kruipen.
      Maar Caroline........Dank voor je compliment. Dit is alles. Wat wol betreft ;-) Over naaien en stofjes heb ik maar even niet. Nr 22 is de Flower of life chain shawl. Gratis patroon en heel simpel.

      Verwijderen
    2. Dank je wel :-), ik heb hem opgeslagen hoor ! Alleen gaat het nu lastig worden om solidair te zijn hihi.... Sorry voor mijn late reactie trouwens, las je berichtje net pas. Ben je al wat opgeschoten ?
      Haakgroetjes en nogmaals dank je wel, hij is erg leuk !

      Caroline :-)

      Verwijderen
  3. Oh meid, je lijkt mij wel. Ik zal maar niet zeggen hoeveel onafgemaakte projecten op mij liggen te wachten. Succes en ga er voor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk om te lezen dat ik echt niet de enige ben.......;-)

      Verwijderen
  4. Whahahahaa jij hebt er nog meer dan mij!!! Ik had er ook net een blogje aan gewaagd......... maar mooie en leuke spulletjes, op naar de volgende!! Succes en sterkte. haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het kriebelt al weer hoor om aan iets niets te beginnen. Maar ik probeer mij te beheersen ;-) Probeer mijn posttas af te maken en goed het het tevreden gevoel op te slaan......

      Verwijderen
  5. Geweldig om te zien heb echt even zitten lachen het is zo ontzettend herkenbaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha nou toch best fijn dat ik hiermee iemand aan het lachen krijg ;-)

      Verwijderen
  6. Haha, nou je kan wel even vooruit :-)
    Succes, je kunt het!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik ben echt voornemens om mijn vorderingen te blijven melden!

      Verwijderen
  7. Wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n voorraad aan niet afgemaakte haakwerkjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen